HomeNieuws BLOG - SERVICE: DE WONING IS OPGELEVERD, WAT NU?

BLOG - SERVICE: DE WONING IS OPGELEVERD, WAT NU?

Actueel

Bij Veluwezoom Verkerk bouwen we met name woningen en appartementen en renoveren we woningen, waar uiteindelijk de sleutels aan de eindgebruiker uitgereikt worden. Maar wat gebeurt er daarna?

Benodigde informatie

Wanneer een woning wordt opgeleverd ontvangt de eindgebruiker van ons de benodigde informatie van de woning. Om een goede start in de vernieuwde wijk en met name de woning te maken, ontvangen de nieuwe bewoners een aantal adviezen en zijn er feitjes die de woning kenmerken. Net zoals een auto, bestaat iedere woning uit diverse specificaties, zoals:

-       Overzicht van de leveranciers/onderaannemers.

-       Kleur-/materiaalstaat.

-       Onderhoudsadvies schilder.

-       Revisietekening riolering.

-       EAN-codes voor elektra en gas.

-       Energielabel.

-       Energie-index rapport.

-       Handleiding “Woonwenken, deze handleiding “Woonwenken” bevat tips en adviezen voor het gebruik en onderhoud van de woning.

 

Woningborg Garantie- en Waarborgregeling

Onze projecten bouwen we volgens de Woningborg Garantie- en waarborgregeling, wat inhoudt dat voor de toegepaste onderdelen een fabrieks- of servicegarantie met een termijn van toepassing is.

 

Tevens wordt gewaardborgd dat, mocht de bouwer onverhoopt failliet gaan gedurende de bouw, de woning op gelijkwaardig niveau afgebouwd wordt.

 

Klacht (binnen garantietermijn)

Mocht zich een klacht (binnen de garantietermijn) voordoen, dan kan de eindgebruiker deze klacht bij ons melden door een websiteformulier in te vullen via onze website of door een mail te sturen aan: vvb-service@volkerwessels.com.

 

We bekijken dan of de gemelde klacht onder de garantie valt en zo ja, welke leverancier/onderaannemer deze klacht dient te herstellen.

 

Hierna zal er per email een opdracht tot uitvoering onder garantie worden gestuurd naar de desbetreffende partij of komt onze servicemonteur persoonlijk bij de bewoner langs. Ons streven is om een gemelde klacht binnen twee werkdagen in behandeling te nemen en afhankelijk van de urgentie binnen 2 tot 14 dagen af te handelen.

 

Veelal overleggen we vlak na oplevering met de uitvoerder van het project of hij de klacht doorzet naar de onderaannemer die wellicht nog op de bouw aanwezig is of dat onze afdeling service dit doet.

 

We adviseren onze eindgebruiker (een) onderhoudscontract(en) af te sluiten voor onder andere kunststof kozijnen/deuren, centrale verwarming en buitenschilderwerk. Mocht zich onverhoopt een klacht buiten de garantietermijn voordoen, dan kan aangetoond worden dat er onderhoud is gepleegd. 

 

Onze klant is koning en we doen ons best om onze klant tevreden te houden. 

 

 

+