Start bouw in Babberich

In Babberich is de bouw van de 36 woningen in Dorpsweide gestart. Een mooi moment om dit samen met de toekomstige bewoners te vieren!

Bewoners zijn bij de start van de bouw Dorpsweide in Babberich

De bouw van de 36 woningen in Dorpsweide Babberich is gestart. Samen met de toekomstige bewoners proostten Jasper Allersma, commercieel manager Veluwezoom Verkerk, Aad van Orden (wethouder, gemeente Zevenaar) en Bram Lipsch van Baston Wonen woensdag 20 maart op de start van de bouw. De wethouder verrichtte het laatste stukje grondwerk, waarmee de officiële start voor de bouw van de woningen is gegeven. Voor de kopers lag er een hamer klaar om hun eigen bouwnummerbord in de grond te kunnen slaan. Na de feestelijke openingshandelingen konden de kopers kennismaken met elkaar, hun vragen stellen en onder het genot van een hapje en drankje de sfeer in de buurt proeven.

Voortgang van de bouw
Veluwezoom Verkerk bouwt 14 woningen in dit project. MorgenWonen realiseert daarnaast ook 10 koopwoningen én 12 huurwoningen voor Baston Wonen. Bijzonder is dat deze woningen er inmiddels al staan. De woningen zijn in de fabriek volledig voorbereid en op de bouwplaats wordt iedere dag 1 woning in elkaar gezet. De afbouwfase van deze woningen is in volle gang.

Voor de 14 woningen die wij realiseren is het grondwerk uitgevoerd. De boorpalen zitten in de grond en de funderingsbalken zijn geplaatst. De komende periode gaat de woning steeds meer vorm krijgen en begin april worden de eerste kappen geplaatst. Het aanzicht van de woningen gaat dan vorm krijgen.

Trots op de 3000e industriële MorgenWonen woning
"Tien jaar geleden monteerden we de MorgenWonen woningen van ons allereerste project in Holten. In Babberich werd de 3000e woning neergezet. Daar zijn we als VolkerWessels enorm trots op" aldus Jasper Allersma in zijn toespraak.

Wonen in Babberich
Babberich is een klein dorp met circa 1.875 inwoners in de gemeente Zevenaar. Het is een populaire bestemming voor toeristen, wandelaars en fietsers, met name door de prachtige omgeving. Babberich heeft alle voorzieningen, zoals een supermarkt, een basisschool, horeca, sportverenigingen en het Kulturhus. Het kloppend hart van het dorp en een plek om samen te komen.

Planning, verkoop en verhuur

Dorpsweide Babberich bestaat uit 2 fasen. De eerste fase bestaat uit 12 huurwoningen voor Baston en 24 koopwoningen. De meeste woningen zijn verkocht maar er zijn nog enkele tweekappers beschikbaar. Eerder deze week ging fase 2 in verkoop. In deze fase worden 13 rij- en hoekwoningen gerealiseerd.

Meer weten over het project?

Ga naar dorpsweidebabberich.nl