Start bouw Overbos

Vrijdag 24 mei gaven we samen met bewoners, gebiedsontwikkelaar VanWonen en de Arnhemse wethouder Maurits van de Geijn het feestelijke startsein van de bouw van project Overbos in Arnhem.

Feestelijke startbouw

Vrijdagmiddag heeft de Arnhemse wethouder Maurits van de Geijn samen met gebiedsontwikkelaar VanWonen en aannemer Veluwezoom Verkerk Bouw het feestelijke startsein gegeven voor de bouw van project Overbos in de wijk Schuytgraaf te Arnhem. Het plan bestaat uit 26 koopwoningen en 27 huurwoningen en is ontworpen door opZoom architecten. Alle koopwoningen zijn inmiddels verkocht. De oplevering van de woningen is gepland in het tweede kwartaal van 2025.

"Overbos is een prachtige toevoeging aan Schuytgraaf. Met de diversiteit aan woningen en het groene karakter biedt het project voor elk wat wils. Mooi dat veel Arnhemmers hier hun nieuwe woning hebben gevonden. Ik wens de bewoners alvast veel woongeluk!”

Maurits van de Geijn Wethouder gemeente Arnhem

Groene woonomgeving

Overbos ligt in het noorden van de wijk Schuytgraaf, direct aan het park. Met een groene wig tussen de rijwoningen wordt het park de buurt in gehaald. Elke woning aan de groene wig heeft een voortuin met een groene haag of is voorzien van een pergola of veranda. Achter alle huizen liggen diepe tuinen, en de twee-onder-een-kapwoningen en hoekwoningen beschikken over een extra brede tuin en een garage.

Mireille Jeurnink, Directeur Vastgoedontwikkeling bij VanWonen: “In Overbos is het straks heerlijk groen en energieneutraal wonen. Met goede isolatie, zonnepanelen en sedum op de berging daken. Daarnaast ontvangen de bewoners een materiaalpaspoort van hun woning. Hierin staan de toegepaste materialen en producten vastgelegd. De circulaire en materiële waarde van de woning wordt daarmee inzichtelijk gemaakt. Zo dragen we bij aan toekomstbestendige woningen die generaties lang meegaan.”

Divers en inclusief woonprogramma

Overbos biedt een gevarieerd woonprogramma met 26 koopwoningen en 27 vrije sector huurwoningen. Er zijn vijf verschillende woningtypen, variërend van tussenwoningen tot hoekwoningen en ruime twee-onder-een-kapwoningen. Deze variatie draagt bij aan een inclusieve buurt met een fijne dynamiek.

Ron Brons, Directeur Veluwezoom Verkerk, voegde hieraan toe: “Wij zijn trots om samen met VanWonen dit mooie project te mogen realiseren. Overbos is een voorbeeld van hoe moderne bouwmethoden en duurzaamheid hand in hand kunnen gaan. De groene wig en de ruime tuinen bieden een perfecte balans tussen stedelijk wonen en natuur.”